CÂTEVA VORBE CARE ÎȚI VOR SCHIMBA COMPLET PERSPECTIVA [PARTEA 2]

Care este rolul consultantului? 

Ei bine la această întrebare ne axăm strict pe omul care face activitatea, astfel consultantul se caracterizează drept susținători a activității unei firme oferind servicii de așa natură. Există diverse motive pentru care un agent economic ar dorii să apeleze la un consultant, precum:

  • Experiența: în acest caz, consultanții, prin susținerea mai multor firme, dobândesc o cunoaștere foarte bună și detaliată a noțiunilor de referință, fiind capabil să te ajute cu absolut orice. Acesta poate fi capabil să răspundă la întrebări foarte aprofundat și în detaliu;

  • Eviți greșelile elementare: acest motiv este strâns legat de aspectul amintit acum, drept pentru care, în urma unei experiențe dobândite, putem remarca lipsa greșelilor elementare.Așadar în cazul acesta este necesar să apelezi la un consultant în afaceri, deoarece unele greșeli provocate de tine, pot avea drept urmări costuri destul de ridicate. Cu toate acestea, noi nu îți spunem să nu fii curajos, ci să fii cumpătat pentru a evita aruncarea de bani aiurea din cauza necunoașterii;

  • A doua opinie: o perspectivă mai obiectivă, de obicei consultantul are un câștig la rândul său, drept pentru care va face orice îi stă în putință să iasă proiectul câștigător;

  • Șansă de învățare prin munca cu un alt consultant: într-un cadru informal și networking a la cart, poți avea prilejul să lucrezi chiar cu un alt consultant. Cum e posibil asemenea lucru? Simplu, majoritatea consultanților au acel avantaj de a ști cum să împărtășească informații cu alte persoane despre antreprenoriat, și nu numai. Ține minte! Majoritatea consultanților sunt antreprenori la rândul lor;

  • Benchmarking cu diverse firme: nu este atât de greu pe cât sună, astfel vorbim despre o obligație fundamentală a consultantului: aceea de a păstra confidențialitatea fiecărei firme în parte, de a ști să facă diferența între ,,X’’ și ,,Y’’. În schimb, acesta are voie să realizeze o comparație între firma ta și a competitorilor tăi pentru ați face o viziune asupra firmei tale;

  • Sistem networking: din acest punct de vedere, datorită profesiei sale, consultantul este o persoană recunoscută de foarte multe persoane: de la autorități, bancheri, furnizori, până la potențiali clienți, concurenți, etc.;

  • NU vizezi reinventarea roții: un consultant bun și experimentat are deja îndemânarea de a folosii tehnici, metode și strategii din domenii precum: marketing, management și antreprenoriat, informat fiind din literatură de specialitate (exemplu: Kotler & Keller, etc.). Aceștia stăpânesc foarte bine graficele de tip GANTT, analizele de piață, cea SWOT, etc., astfel, dacă nu ai auzit sau folosit vreodată asemenea strategii și metode, ar fi necesar să apelezi la consultanță pentru afacerea ta, poate fi un potențial minus;

  • Ajutor pe partea de logistică: acte peste acte, nu-ți mai vezi capul și ai nevoie de un perforator de capacitate mare, o ștampilă  ”conform cu originalul”, un scanner și o imprimantă performantă? Consultantul în afaceri este omul perfect care să te ajute cu totul;

  • Susținere psihologică: cu toții întâlnim momente cu un grad de dificultate crescut, în care simțim că nu merge nimic, că facem orice mișcare degeaba și că orice am spune sau la orice ne-am gândii este de prisos. Observi că există un minus, nu reușește nimeni să-l găsească, iar cash-flow-ul tău se duce de râpă? În acest caz, consultantul în afaceri te sprijină cu ascultare, înțelegere și sfaturi temeinice care mai mult ca sigur te vor ajuta să ieși din bucluc;

  • Cunoașterea perfectă a interpretării formalităților de către autorități: consultantul mereu va ști, pe lângă legile scrise, și acea parte nescrisă de care, în general, majoritatea corectorilor profită în momentul evaluării și realizării proiectelor, drept pentru care el cunoaște deja tot parcursul pentru ,,lozul’’ câștigător;

  • Previzionează viitoarele probleme cu ușurință: majoritatea consultanților sunt și antreprenori, drept pentru care gândirea preventivă a acestuia este foarte dezvoltată în urma experienței antreprenoriale, redând o capacitate valoroasă;

  • Simplificarea rapidă a imaginii firmei: este normal drept antreprenor să nu stăpânești toate informațiile, tocmai de aceea este necesar să apelezi la un consultant, el are răspunsurile la toate domeniile;

  • Furnizează informație și documentație: în funcție de fiecare program pe care vrei să îl accesezi, consultantul oferă informații și pentru fondurile pe care vrei să le accesezi care să ajute spre elaborarea documentației necesare în cadrul proiectului;

 

  • Nevoile tale complementare: acesta știe când este vorba de sugerat omul necesar, prin faptul că știe domeniul și implicit oamenii din el, va ști mereu să te redirecționeze la cei cu care a avut o experiență profesională proprie, precum: un contabil, un avocat, un partener;

  • Când vine vorba de Start-Up, consultantul trebuie să te pună în temă cu noile abordări din domeniu (din punct de vedere tehnic);

  • Un consultant adevărat, profesionist, știe să te scape de probleme și să îți lase pe umeri strict dilemele ce țin de afacerea ta;

  • Dacă vorbim de programe de finanțare de început, precum: Start-Up Plus/Diaspora, etc., sau Business Angels, în unele cazuri consultantul știe să găsească și să te îndrume spre și în diverse surse complementare de finanțare.;

  • Mereu vei fi în pas cu modificările legislative, deoarece consultantul, prin atenție, ținere sa de minte și agilitate, va ști mereu ce se întâmplă în momentul derulării unui proiect de oricare tip;

  • Prima simplificare a problemei este realizată de consultant prin darul lui de a planifica optim toate demersurile pentru o finanțare, și nu numai asta, ci un consultant poate să te scape și de problemele mari cu afacerea pe care poate singur nu te descurcai sau era greu să le duci;

  • Mereu te va încuraja să mergi mai departe pentru că prezența și implicarea sa va face mult și va descâlcii o diversitate de probleme sau nelămuriri. Acesta îți va arăta rezultatele obținute pe termen lung, câștigurile totale în comparație cu costurile necesare obținerii acestora, cele dintâi fiind considerabil mai mari, și astfel motivând clientul să continue demersul început, axându-se pe rezultatele, și nu pe obstacole;

Chiar dacă vorbim doar de un sfat în domeniu, sau chiar de redefinirea unor procese de management, este necesar un consultant. După cum am mai amintit și anterior, consultantul, asemenea managerului, este nevoit să analizeze datele disponibile, să înțeleagă natura problemei, respectiv oferirea unei serii de soluții potențiale. Există, totodată, și recomandări specifice cuantificate și analizate corespunzător în prealabil, după care vin prezentate clientului.

Consultantul are datoria de a se documenta, învăța și de a fi capabil să ofere răspunsuri tuturor agenților economici, fiind logice și obiective bazate pe fapte, argumente solide și fapte verificate cu atenție. Un atuu al acestuia este abilitatea de a se informa discutând, relaxat, cu agentul economic, printr-o extragere elegantă și confortabilă de informații, prin adresarea de întrebări periodice și prin discuții relevante pe anumite subiecte sau aspecte, scopul primordial fiind evitarea omisiunilor.

Dacă dorești mai multe informații despre cursul nostru de ANTREPRENORIAT sau despre serviciul nostru de consultanță în afaceri, trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau sună-ne la +40 731 333833, pentru că mai avem câțiva ași în mânecă.

Spor în toate,

Echipa MHD.

 

Înscrie-te la Newsletter

Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile și activitățile noastre!

Promitem că nu îți vom face spam.

You have Successfully Subscribed!

Dă un share!

Distribuie articolul prietenilor tăi. Informația ar putea fi utilă și altcuiva!

Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Continuarea navigării acestui website presupune acceptarea automată a acestor termeni!
Am înțeles.