După Planul de Afaceri și BMC, pe care le-am prezentat în articolele trecute, un alt lucru extrem de important în dezvoltarea, sau restructurarea unei afaceri, este dezvoltarea și conceptualizarea MIXULUI DE MARKETING.

Mixul de Marketing reprezintă aranjarea sau asocierea perfectă a unui set particular de informații și caracteristici care implică o afacere și potențialii ei clienți, toate astea pentru a asigura transformarea unui număr cât mai mare dintre aceștia, în clienți efectivi. Acest set de date despre care vorbim mai este cunoscut și drept cei 4P. 

Ceea ce reprezintă, mai exact: Produsul, Prețul, Plasarea și Promovarea.

O să ne referim în continuarea articolului, la “produs sau serviciu”, drept produs.

 

Produsul

Primul pas în stabilirea politicii și orientării afacerii tale, după ce stabilești modelul de business, este să definești produsul sau serviciul pe care îl oferi. Și nu doar în ansamblu, ci toate detaliile și caracteristicile ce țin de acesta.

Un lucru util care te poate ajuta să faci aceasta este să–ți răspunzi la o serie de întrebări ajutătoare:

 

  • Ce nevoi satisface produsul sau serviciul meu?

  • Care sunt caracteristicile lui proprii?

  • Care sunt acele caracteristici care îl fac să se diferențieze de concurență?

  • Este ceva în produsul sau serviciul tău care e prea costisitor pentru un potențial client? Sau ceva ce aceștia și-ar dori și tu nu-l oferi?

  • Cum și în ce context este acesta utilizat de către clienți?

  • Care este numele și brandul sub care acesta poate fi recunoscut de către potențialii clienți?

Prețul

După ce produsul este bine definit și după ce l-ai întors pe toate părțile, este timpul să iei o decizie în privința prețului acestuia. 

În definitiv, prețul unui produs se bazează pe și este influențat de cererea și oferta din piață, de marja de profit, sau costurile de marketing. 

Însă, la fel ca la analiza produsului și în cazul prețului există o serie de întrebări la care să îți răspunzi pentru a te ajuta să-ți stabilești un preț:

 

  • Există posibilitatea ca o mică scădere a prețului să generezez o creștere a cotei de piață?

  • Ce reduceri ai putea să oferi?

  • Cum este prețul tău în comparație cu al concurenței?

  • Care este valoarea produsului tău pentru potențialii clienți?

Plasarea

Un aspect foarte important în procesul de marketing este analizarea felului în care clienții potențiali interacționează și achiziționează acest tip de produs. În această etapă, trebuie să analizezi și să înțelegi în detaliu modul în care clienții cărora tu li te adresezi interacționează cu tipul de produse pe care tu îl oferi. 

 

  • Ai nevoie să participi la târguri de profil?

  • Ce face concurența ta și poți face și tu la fel?

  • Unde caută, de obicei, clienții tăi potențiali produsul tău?

  • Ce tip de magazin se potrivește afacerii tale: offline, online, sau ambele?

Promovarea

În cadrul acestui capitol, discutăm despre cum îi faci pe potențialii clienți să îți observe produsul și să știe de el. În mixul de marketing, o serie de strategii sunt folosite pentru a atrage atenția potențialilor clienți. Câteva dintre acestea sunti: 

  • PR;

  • Social Media Marketing;

  • Content și Video Marketing;

  • Search Engine Marketing;

  • SEO;

  • Campanii Pay Per Click;

Pentru ca acestea să fie eficiente, câteva elemente esențiale vei primi dacă răspunzi la următoarele întrebări:

 

  • Care sunt toate pistele și mijloacele de care ai nevoie să te folosești pentru a te asigura că vei ajunge la clienții potențiali?

  • Care este cel mai bun moment pentru promovare?

  • Care sunt căile de promovare la care apelează concurenții tăi?

Prezentul mode, al celor 4P a fost creat pentru a decide cum poți lansa, într-un mod optim, o afacere, dar și pentru a testa modelul de marketing actual pe care îl utilizezi. 

Asigură-te că orice date și informații pe care le utilizezi sunt bazate pe cunoștințe și fapte solide, și încearcă mereu, să-ți pui întrebarea “de ce?”. Dacă ai orice neclaritate sau îndoială cu privire la datele sau intormațiile tale, identifică cercetări de piață, sau date statistice pe care să-ți poți baza argumentarea. 

 

Dacă ai întrebări sau neclarități, ne face mare plăcere să-ți stăm la dispoziție și să te ajutăm cu definirea și stabilirea modelului de marketing pe care să-l alegi pentru produsul sau business-ul tău.

Dacă dorești mai multe informații despre consultanța în afaceri, trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau sună-ne la +40 731 333833, pentru că mai avem câțiva ași în mânecă. 

Spor în toate, 

Echipa MHD.

Creștem împreună

Înscrie-te la Newsletter

Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile și activitățile noastre!

Promitem că nu îți vom face spam.

You have Successfully Subscribed!

Dă un share!

Distribuie articolul prietenilor tăi. Informația ar putea fi utilă și altcuiva!

Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Continuarea navigării acestui website presupune acceptarea automată a acestor termeni!
Am înțeles.