Când te decizi să începi o afacere, este important să analizezi foarte atent tot ceea ce presupune aceasta și să-ți analizezi în detaliu -task-urile și riscurile posibile. 

Este foarte important ca această analiză exhaustivă să cuprindă absolut toate aspectele și scenariile posibile de întâmpinat. În acest fel, te poți asigura că șansele ca afacerea să fie un real succes sunt maxime.

Sfaturi utile înainte de începe o viață de antreprenor

Cele mai importante puncte pe care să le ai în vedere în momentul în care vrei să pornești în lumea antreprenoriatului sunt următoarele:

  • Fii sigur că vei face ceea ce-ți place;
    Vei investi foarte mult timp în afacerea ta, iar dacă domeniul de activitate nu reprezintă o pasiune sau un interes de-ale tale, nu merită să începi, pentru că șansele ca afacerea să meargă sunt mult mai mici decât atunci când faci ceva care îți place. 
  • Încearcă să începi afacerea cînd încă ești angajat;
    Este bine să ai o plasă de siguranță până când afacerea ta va începe să fie profitabilă. Evident, acest lucru depinde ce cât de bine este condusă și panificată. Tocmai din acest motiv, vei vedea, că îți recomandăm să apelezi la profesioniști (ceea ce ai făcut, din moment ce ești la noi pe site *wink wink*).
  • Realizează un model și un plan de afacere;
    Probabil cel mai important pas este întocmirea planului și a modelului de afacere. Pentru asta vei analiza toate aspectele care țin de înființarea și activitatea afacerii, de la furnizori, la parteneri, la clienți sau concurenți. Astfel te vei asigura că -analizând tot ceea ce ai de făcut și toate riscurile posibile de întâmpinat- afacerea va fi un real succes, iar șansele ca această să eșueze vor fi extrem de mici.
  • Apelează la profesioniști;
    După cum am zis mai sus, deja ești la noi pe site, așa că nu ezita și dă-ne un semn. Haide să povestim despre cum îți vezi tu viitorul în afaceri și cum să te asiguri că nu te vei mai întoarce la viața de angajat! Lasă-ne un mesaj, sau apelează-ne la +40731 333 833.
  • Asigură-te că ai o bază de capital;
    Nu este ușor să primești finanțări când ai o afacere la început. Majoritatea liniilor de finanțare au printre criteriile de eligibilitate și condiția ca afacerea să aibă un minim de unu sau doi ani de activitate. Tocmai din acest motiv este bine să ai un minim de capital de rezervă, pentru perioada de început până când afacerea începe să devină profitabilă.
  • Stabilește aspectele legale și fiscale;
    Împreună cu profesioniștii de care spuneam, este important să stabilești aspectele legale ale activității și funcționării afacerii, avize, autorizații, dar și aspectele fiscale de TVA, impozitare, etc.

     

  • Fii profesionist;
    Acesta nu este mai mult decât un sfat prietenesc, însă este cel mai important pe care ți l-aș putea da. Nu doar pentru că influențează toate aspectele ce țin de afacere, însă în calitate de manager ești cel mai important element de marketing al afacerii tale. Așadar, tot ce faci și tot ceea ce ține de tine, trebuie să fie impecabil.

     

BMC-ul. Una dintre cele mai importante unelte

Împreună cu planul de afaceri, “Business Model Canvas-ul” este o unealtă esențială pentru a te asigura că afacerea ta va avea succes și pentru a-ți reduce riscurile la minim.

BMC-ul este un instrument care te ajută să creezi noi modele de afaceri sau să le documentezi pe unele existente. Acesta îți oferă o schemă vizuală care te ajută să observi și să analizezi o serie de elemente și puncte ale afacerii pentru a vedea unde trebuie să faci modificări în scopul succesului pe care ți-l dorești.

Cele 9 puncte pe care le analizezi sunt următoarele: 

  • Parteneri cheie;
    Care sunt partenerii cheie ai afacerii tale? Care sunt furnizorii principali?
    Ce resurse cheie îți furnizează partenerii? Ce activități cheie îți prestează partenerii?
    Motivația pentru a lucra cu parteneri este că îți optimizezi procesul de producție, și reduci o parte din riscuri.
  • Activități cheie;
    Ce activități esențiale presupune procesul prin care aduci valoare adăugată produselor sau serviciilor tale? Dar relația cu clienții sau canalele de distribuție?
  • Resurse cheie;
    Care sunt resursele esențiale, necesare pentru a produce valoarea adăugată? Dar pentru relațiile cu consumatorii, sau pentru canalele de distribuție?
  • Valoarea pe care o propune afacerea;
    Care este valoarea pe care o furnizezi clienților? Ce problemă a clienților tăi înceri să rezolvi? Ce produse și servicii oferi fiecărui segment de consumatori? Ce nevoi ale consumatorilor satisface afacerea ta?
    Exemple: noutate, performanță, personalizare, design, preț, accesibilitate, etc.
  • Relațiile cu consumatorii;
    Ce tip de relație se pretează fiecărui segment de consumatori? Ce relații ai construit deja cu consumatorii? Ce costuri presupun acestea și cum se integrează cu restul modelului de afacere?
    Exemple: birou de asistență, servicii automatizate, acces la comunități și grupuri de consumatori, etc. 
  • Canalele de distribuție;
    Prin ce canale este cel mai bine să conumici cu fiecare segment de clienți? Cum comunici cu ei în prezent? Cum sunt aceste canale integrate? Care funcționează cel mai bine și care sunt cele mai eficiente din punct de vedere al costurilor? 
  • Segmentele de consumatori;
    Pentru cine încearcă afacerea să creeze valoare? Care este cel mai important segment de consumatori?
    Exemple: produse de masă, produse de nișă, segmentate, etc.
  • Structura costurilor;
    Care sunt cele mai importante costuri ale afacerii? Care dintre resursele și activitățile cheie sunt cele mai costisitoare? Este afacerea orientată mai mult spre costuri sau spre valoare?
    Exemple: costuri fixe, costuri variabile, economii, etc.
  • Venituri generate;
    Care este valoarea pentru care clienții sunt dispuși să plătească? Pentru ce plătesc momentan? Cum plătesc momentan și cum ar prefera să o facă pe viitor? 

 

Așadar, te așteptăm să realizăm împreună BMC-ul afacerii tale și să îi găsim punctele forte dar și punctele care îți împiedică afacerea să aibă succesul pe care tu ți-l dorești!

Dacă dorești mai multe informații despre consultanța în afaceri, trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau sună-ne la +40 731 333833, pentru că mai avem câțiva ași în mânecă.

Spor în toate,
Echipa MHD.

Creștem împreună!

Înscrie-te la Newsletter

Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile și activitățile noastre!

Promitem că nu îți vom face spam.

You have Successfully Subscribed!

Dă un share!

Distribuie articolul prietenilor tăi. Informația ar putea fi utilă și altcuiva!

Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Continuarea navigării acestui website presupune acceptarea automată a acestor termeni!
Am înțeles.