Discrepanța majoră dintre clasic și digital s-a observat tot mai mult odată cu venirea pandemiei de COVID-19. Inclusiv România este una dintre țările care au folosit preponderent sisteme de automatizare, digitalizare și munca la distanță.
Deși sunt implicate sume uriașe pentru investițiile în sectorul tehnologic, companiile beneficiază de un set de avantaje. Acestea se pot observa cu ochiul liber, deoarece au menirea de a facilita productivitatea firmelor.
În ceea ce prevede acest articol am ales să ne focusăm pe o particularitate importantă a digitalizării, și mai exact, pe avantajele acesteia. Fiecare dintre noi trebuie să recunoască beneficiile conceptelor înainte de a începe o idee, o analiză, respectiv de a lua o decizie.
În cazul transformării digitale, echilibrul, dintre modelele de afaceri și de interacționare cu clienții, este mult mai necesar. Acel MUST HAVE al companiilor în desfășurarea activităților. De asemenea, digitalizarea înseamnă și programe de training, investiții în plus, dar cu rezultate impecabile, deoarece rezolvarea înlocuirii anumitor posturi nu prevede concedierea personalului. Din contră, este o oportunitate de dezvoltare a companiei, pentru că resursa umană controlează digitalul, și cu atât mai mult, inovările, la nivel de firmă, produs, ori serviciu, se caută peste tot.
Odată cu aducerea digitalului în prim plan, veniturile companiilor vor fi într-un trend ascendent continuu, poate chiar peste media industriei în care activează. Mulți se întreabă "DE CE?"
Ei bine, concomitent cu introducerea digitalului, serviciile sau bunurile unei companii adoptă o infrastructură mai sigură, compactă, adaptată, care contribuie mult la creșterea gradului de satisfacție a consumatorilor. Experiențele clienților nu se vor opri la produse sau servicii deja existente în companie, odată cu digitalizarea spectrul de inovare se lărgește, ideația fiind conceptul prin care firma se poate ridica, dezvoltând diverse produse noi și inovative, pe piață.
Trebuie să iei în considerare că digitalizarea poate avea efecte asupra lanțului de aprovizionare a companiei, tocmai de aceea trebuie să regândești întreaga activitate, din toate punctele de vedere, pentru a asigura optimizarea procesului de funcționare al firmei.
Ia în considerare că există cazuri în care este mult mai benefic să apelezi la sistemele ERP pentru redarea construcției arhitecturale a sistemului soft. Datorită acestui pas, reușești să dezvolți diverse surse secundare de venit. Spre exemplu, este simplu de observat cum H&M, pe lângă website-ul propriu, a ales să dezvolte o aplicație mobilă, datorită căreia au adus avantaje cumpărătorilor, și multe parteneriate cu alte companii, firme precum: Phillips, Electrolux, iStyle.ro, Leifheit, și surprinzător, Booking.
Exceptând avantajele de care am discutat până acum, odată ce avem sistemul digital încorporat în companie, firma va cunoaște un grad ridicat de eficientizare a proceselor acesteia. Un exemplu recent ar fi Spark, un client de e-mail. De ce? Aceștia, la update-ul din Octombrie 2022, au venit și pe Windows pentru a oferi servicii de mailing mult mai ușor de gestionat și organizat mesajele digitale. Conform Mezha.media, dezvoltatorii Spark au conștientizat că aplicațiile vor avea un timp limitat de entertainment în viața oamenilor, în lipsa unei inovări de concept. Astfel, Spark a primit o căsuță de e-mail inteligentă modernizată, care afișează e-mailurile de la persoane reale în partea de sus, în timp ce buletinele informative și notificările sunt grupate mai jos. De asemenea, clientul de e-mail vă permite să conectați mai multe conturi de e-mail și să le gestionați într-o singură cutie poștală.
Dorința de a fi “up-to-date” și de a gândi “out-of-the-box” este tot mai mare. Fiecare companie are această aspirație spre creștere economico-financiară. Alege să fii un manager mixt, care, în ciuda calculelor, alege să-și asume un risc în investițiile companiei. Alături de digital, odată pusă în funcțiune optim, te vei bucura de prosperitate în domeniul tău de activitate.
Dacă te-ai convins, grăbește-te și accesează fondurile pentru digitalizarea IMM-urilor. Poți accesa sume de pînă la 100 de mii de euro, bani care te vor sprijini în digitalizarea companiei tale.
Această sumă constituie 90% din totalul cheltuielilor eligibile, restul de 10% fiind sursă proprie.
Iar în caz că nu ești convins și dorești mai multe informații, ori o programare la o sesiune de consultanță în afaceri, trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau programează-te direct în platforma digitală, pentru că mai avem câțiva ași în mânecă.
Spor în toate și o zi de 10.
Echipa MHD.
Recent Comments