Pentru ca d-voastră să fiți conectați cât mai bine la propria afacere, respective la mediul economic, începând de azi, 17.03.2021, veți avea la dispoziție două articole săptămânale, cel de Luni în care vom aborda teme legate de finanțări din fonduri nerambursabile și cel de Miercuri în care vom aborda teme specifice consultanței de afaceri, respectiv teme economice cu impact în dezvoltarea afacerilor dvs. 

Articolele vor avea o formă simplă, ușoară și pe înțelesul cât mai larg al cititorilor, astfel încât și cei fără  experiență în antreprenoriat să poată acumula cunoștințe și noțiuni de bază pe care să le poată folosi în viitor la dezvoltarea propriei idei de afacere.

În abordarea articolului de azi ne propunem însușirea conceptului de afacere, modul de abordare al funcționarii unei afaceri, precum și etapele derulării afacerii.

Conceptul de afacere reprezintă un cumul de activități (financiare, tehnice, comerciale etc.) și subactivități, desfășurate în scop economic de cel puțin doi parteneri, în care fiecare dintre ei are un interes economic, unul are o nevoie de îndeplinit, iar celălalt este în măsura de a-i satisface nevoia.

Orice afacere, pentru a avea succes, trebuie să se bazeze pe o strategie de afaceri care se va întocmi ținând cont de următoarele principii: 

  • funcționare în condiții de legalitate, impuse de legislația în vigoare;
  • organizare riguroasă, în care se ține cont în primul rând de tipul activităților desfășurate, piața în care activează, dimensiunea economică a afacerii, dotări, personal s.a.;  
  • conducere (management) bazat pe obiective reale ce pot fi îndeplinite;
  • relaționare și comunicare pe înțelesul tuturor celor ce participă la desfășurarea activităților afacerii.

Bunul mers al unei afaceri se bazează pe 5 etape de derulare a unei afaceri, acestea fiind: prospectarea, studiul, negocierea, realizarea și finalizarea.

Prospectarea – presupune studiul potențial al pieței produs/serviciu/lucrare, pentru a stabili oportunitatea afacerii în ceea ce privește potențialii parteneri, clienți, precum și nevoile acestora.

Studiul – presupune discuții și consultarea clientului/beneficiarului cu privirea la cerințele ce trebuiesc îndeplinite de către produs/serviciu/lucrare, astfel încât acestea să corespundă cerinței clientului/beneficiarului, respective oferta să fie acceptată de către acesta.

Negocierea – presupune stabilirea limitelor afacerii, a drepturilor și obligațiilor reciproc avantajoase, ce revin fiecărei părți implicate în afacere prin contractele încheiate.

Realizarea – presupune derularea tuturor etapelor ulterioare semnării contractelor de colaborare dintrea furnizor și beneficiar , respectiv formularea comenzii de către beneficiar și angajarea tuturor resurselor (materiale și umane) de către furnizor, cu scopul îndeplinirii întocmai a obiectivelor contractului.

Finalizarea – presupune recepție produs/serviciu/lucrare de către beneficiar, discuții pentru soluționarea unor probleme apărute în timpul derulării contractului, mod de derulare al colaborării ulterior finalizării contractului, garanție, service, mentenanță.

Copyright © MHD Consulting

Înscrie-te la Newsletter

Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile și activitățile noastre!

Promitem că nu îți vom face spam.

You have Successfully Subscribed!

Dă un share!

Distribuie articolul prietenilor tăi. Informația ar putea fi utilă și altcuiva!

Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Continuarea navigării acestui website presupune acceptarea automată a acestor termeni!
Am înțeles.