Criza este ceva care în ultima perioadă ne-a purtat duminicile mult prea mult. De fiecare dată când credeam că se va termina una, începea alta, sau o nouă etapă a celei cu care eram deja obișnuiți. Situațiile de criză, au un lucru inerent și anume faptul că induc o metodă de acțiune diferită decât orice am fi învățați. Cel mai dificil lucru este că nu avem o strategie standard, despre care să putem spune că funcționează în orice situație, ci trebuie sa analizăm fiecare criză în parte, să vedem cum ne afectează, în ce zone și arii trebuie să investim mai mult timp și poate chiar fonduri și ce trebuie să întărim la noi, la familia noastră, sau la compania pe care o conducem, în vederea abordării și gestiunii unei eventuale viitoare crize. 

Drept o regulă generală, când ești lovit de o criză, indiferent că vorbim de tine, de familia sau compania ta, trebuie să te adaptezi extrem de rapid și să navighezi acea situație teoretic cu ochii închiși, deoarece nu știi în niciun moment la ce să te aștepți, cei de lângă tine, sau echipa ta este la fel de depășită de situație precum poți fi chiar tu, însă în continuare, ei depind de tine, așteaptă informații și direcții de la persoana ta, motiv pentru care trebuie să te ții tare, să-ți ții cumpătul și să nu lași incertitudinea sau emoțiile să preia conducerea. 

În criză, tu, liderul, ești “regizorul” situației, însă drept orice regizor, ai nevoie să te bazezi pe echipa ta de “scenariști”, “mașiniști”, “costumieri”, sau “producători”. Ei trebuie să fie în constantă comunicare și consens cu tine, pentru a putea aborda situația de criză din mai multe direcții, cu mai multă forță și concentrare, astfel reușind mult mai bine să o controlați, decât în situația în care ai încerca să-i faci față singur.

Crizele provoacă panică și ridică nivelurile de anxietate prin incertitudinea care le însoțește. Comunicarea constantă și eficientă, reușește să mai amelioreze din această “ceață” care pune stăpânirea pe echipa ta. Deciziile luate în cadrul echipei, democratic și în urma analizelor și dezbaterilor, reușesc să mențină activitatea pe timp de criză mult mai stabilă și mai predictibilă, decât o decizie luată în grabă și fără dezbatere.

Avem pentru tine trei acțiuni majore de care să ții cont, în vreme de criză:

1. Nu ezita să faci un pas în spate

Probabil cel mai important lucru, în rezolvarea oricărei probleme, nu doar a unei situații de criză este reflectarea asupra imaginii de ansamblu. Adaptarea la situații de criză, situații dificile cu care nu suntem obișnuiți sau pentru care nu suntem neapărat pregătiți de viață, este extrem de dificilă, nimănui nu îi este ușoară trecerea, însă abordarea acesteia trebuie să fie onestă și sinceră, liderul trebuie să aibă o vedere de ansamblu pentru a putea înțelege cât mai bine situația și pentru a putea fi realist și sincer cu cei de lângă el.

Recunoașterea și observarea tuturor implicațiilor, înțelegerea problemelor și consecințelor acestora, te va ajuta să îți adaptezi răspunsul și strategia de abordare a crizei, cât mai bine, dar te va ajuta și să câștigi încrederea și susținerea echipei.

2. Comunică eficient cu echipa

În situații de criză, un lucru important care reușește să mai liniștească apele și să calmează situația pe cât posibil, este comunicarea eficientă cu întreg colectivul. Familia sau echipa ta depind de tine în situațiile de criză, mai mult ca oricând. 

Comunicarea este unul dintre cele mai importante lucruri care îi ajută să fie la curent cu desfășurarea evenimentelor, să înțeleagă exact încotro vă îndreptați și care sunt provocările la care să vă așteptați. Lipsa comunicării în astfel de situații, crează o zonă de vid între voi, care permite infiltrarea și așezarea unor stări de îndoială, panică și dezinformare.

3. Împarte responsabilitățile

Într-o situație de criză, delegarea responsabilităților și abordarea crizei din mai multe direcții este lucrul esențial de care ai nevoie pentru a putea rezolva și gestiona situația de criză cât mai bine și pentru a o putea ține sub control. Împărțirea responsabilităților și conlucrarea în procesul decizional cu colegii și apropiații tăi, este elementul care crește încrederea, sudează colectivul și te ajută să treci de o situație de criză cu cât mai puține urmări dureroase sau costisitoare.

 

 

Drept o concluzie, deși discuția nu se poate încheia atât de ușor, asigură-te că gestionezi situațiile de criză cu atenție și ajutorul celor din jur, împreună cu sprijinul MHD Consulting. Iar legat de lucrurile care sunt în controlul tău, odată cu susținerea noastră, vei reuși să îți dezvolți sau identifici o serie de calități demne de o viață armonioasă.

Dacă dorești mai multe informații sau o programare la o sesiune de coaching, trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau sună-ne la +40 731 333833, pentru că mai avem câțiva ași în mânecă.

𝗦𝗽𝗼𝗿 𝗶̂𝗻 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗲,
𝗘𝗰𝗵𝗶𝗽𝗮 𝗠𝗛𝗗.

Înscrie-te la Newsletter

Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile și activitățile noastre!

Promitem că nu îți vom face spam.

You have Successfully Subscribed!

Dă un share!

Distribuie articolul prietenilor tăi. Informația ar putea fi utilă și altcuiva!

Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Continuarea navigării acestui website presupune acceptarea automată a acestor termeni!
Am înțeles.

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/mhdconsult/public_html/wp-includes/functions.php on line 5279