“Și acum încotro?” Este o întrebare pe care mult prea mulți oameni și-o pun în aproape fiecare stadiu al afacerii lor. 

Lucrezi zi și noapte timp de câteva luni, poate chiar și ani pentru a pune bazele afacerii tale, începi să vezi o creștere preliminară și te bucuri că toată munca depusă a dat roade. Iar apoi, când afacerea ta ajunge într-un punct în care stagnează, începi să-ți faci griji.

Afacerea ta a început bine, dar acum ce e de făcut? Nu ai o creștere atât de mare pe cât ai sperat și vrei ca lucrurile să meargă mult mai bine de atât. Grija că afacerea ta nu va ieși din această perioadă de stagnare și că nu vei atinge potențialul maxim al afacerii, te poate bloca complet.

Motivele tale de îngrijorare sunt valide, dar trebuie să te întrebi “Încotro o iau de aici?”. Găsirea unui răspuns la această întrebare poate fi o sarcină dificilă, însă cu ajutorul unui expert și cu unelte potrivite, va deveni mult mai ușor!

Deci, nu te panica. Am pus în ordine câteva sfaturi pentru a-ți putea crea propriul plan de creștere al afacerii tale!

Componentele unui plan de dezvoltare al unei afaceri sunt doar două: un țel și o metodă de a măsură creșterea.

Primul element este ‘țelul’, este ceea ce-ți oferă planul perfect de creștere. Deoarece, cu o destinație clar delimitată vei știi asupra cărui lucru să te concentrezi 100% și nu vei fi tentat să porneșți pe alte căi. Doar tu știi cât de mult vrei ca afacerea ta să crească de-a lungul unei perioade stabilite de timp și ceea ce poți face cu resursele curente.

Creșterea este un maraton! Dacă-ți propui să crești profiturile afacerii tale cu 20% într-un an și să reușești acest lucru, este mult mai bine decât să-ți propui o creștere a profiturilor de 75% într-un an și să nu îndeplinești nici măcar jumătate. Țintește sus, dar fii realist și rezonabil.

Cât despre alegerea unui țel, cel mai bun mod este prin înțelegerea modului în care afacere ta funcționează în prezent. Odată ce înțelegi acest lucru perfect, vei putea să îți dai seama cu ușurință ce anume trebuie să îmbunătățești pentru a crește.

Al doilea element, modul în care măsori creșterea, este la fel de important ca primul pentru că unul nu înseamnă nimic fără celălalt. Dacă nu ai o metodă prin care să-ți măsori creșterea, tot ce faci e să setezi țeluri.

Ai la dispoziție o mulțime de metode prin care îți poți măsura creșterea, dar cea mai sigură și eficientă este prin valorile succesului afacerii tale. Probabil acestea sunt lucrurile pe care te-ai axat să le dezvolți de la bun început. Indiferent că e vorba de venituri, numărul de clienți sau vizitatorii unici de pe site-ul tău, asigură-te că măsori și ți evidența acestora, astfel încât să poți vedea efectiv creșterea.

Odată ce ai pus în aplicare aceste două componente, îți vei putea crea un plan de creștere cu adevărat realizabil!

Iar dacă ai nevoie de părerea unor experți, nu ezită să ne contactezi. 

Copyright © MHD Consulting

Înscrie-te la Newsletter

Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile și activitățile noastre!

Promitem că nu îți vom face spam.

You have Successfully Subscribed!

Dă un share!

Distribuie articolul prietenilor tăi. Informația ar putea fi utilă și altcuiva!

Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Continuarea navigării acestui website presupune acceptarea automată a acestor termeni!
Am înțeles.