Totul a început cu o doză de neliniște și cu o mulțime de griji în anul 2020, an în care coronavirusul a domnit. An dificil, care a necesitat evoluția rapidă a tehnologiei, atunci a fost momentul în care importanța digitalizării pe piețele locale, naționale și internaționale a crescut exponențial.
Forțate de acele împrejurimi ale anului 2020, conceptele de “influență digitală”, “munca remote”, “canalele digitale”, ș.a., au devenit o actualitate, lucruri care acum ni se par normale. Întrebările sunt: “Este de fapt România pregătită pentru acest pas?”, “Au organizațiile puterea necesară pentru a se digitaliza?”, respectiv “Vor mai supraviețui după investițiile imense în evoluție tehnologică?”.
Poveștile ce pot fi concepute în digital sunt de o sensibilitate deosebită acum, acestea ajungând fie un adevărat succes, fie o mare dramă într-o organizație. Astfel, poate fi creat un curcubeu, ori declanșată o furtună.
Este România pregătită pentru acest pas?
Deși reprezentanții autorității pentru digitalizarea României (ADR) prezintă situația în care țara noastră ar atinge procentul de 100% digitalizare abia în anul 2030, accentul pe digitalizare se observă zilnic în comunicatele de presă, în obiectivele firmelor și scopul programelor de finanțare. Deși au fost câteva portițe de evoluție tehnologică, și nu numai, conform economedia.ro, România încă este codașă, având indicele DESI (economiei și societății digitale) tot mai scăzut în ultimii 7 ani.
De asemenea, conform economedia.ro, Szász Levente -coordonatorul proiectului de cercetare economică și prodecan al FSEGA susține că România a reușit să întreacă Grecia și Bulgaria între 2018-2020, revenind în 2021 pe ultimul loc al clasamentul la nivel european. Înfiorător este și faptul că, pe lângă indicele DESI mult prea scăzut, România a avut cel mai mic scor de evoluție tehnologică între 2015-2022.
Au organizațiile puterea necesară pentru a se digitaliza?
Potrivit financialintelligence.ro, Sabin Sărmaș susține într-un comunicat pentru Agerpres, că digitalizarea în sine înseamnă să supraviețuiești. De asemenea, se mai subliniază și că organizațiile românești au ratat șansa la o digitalizare ieftină, piața IT fiind la momentul actual foarte scumpă.
De asemenea, aceeași sursă menționează și vina societății de adaptare și cunoaștere a acestui proces de digitalizare, fiind prezentat drept o utilitate pentru România. Cristina Chiriac, președinte CONAF (Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin), ne spune și cum omul este soluția la urcarea României în clasamentul de la nivel european, prin prisma scorului de digitalizare.
Mihai Lupu a continuat pentru financialintelligence.ro afirmând că digitalizarea în sine este un concept greu de înțeles pentru majoritatea, atât în mediul economic, cât și administrativ public și local. Doar datorită oamenilor specializați în domeniul IT, organizațiile vor reuși să ducă la bun sfârșit digitalizarea.
Vor mai supraviețui organizațiile după investițiile imense în digitalizare?
Potrivit start-up.ro, studiul realizat de Gartner preconizează menținerea sau creșterea investițiilor în digitalizare de către aproximativ 78% din directorii financiari. Aproape 50% dintre respondenți și-au arătat intenția de a crește investițiile în domeniul digital pentru viitor.
În ceea ce prevede deciziile de investiții masive în digitalizare, inflația este scânteia care pornește și întreține investițiile în digitalizare, deoarece ajută companiile să reducă vizibil costurile operaționale, respectiv să identifice noi portițe de inovare și diferențiere pe piață.
Așadar, dificultatea este o caracteristică a succesului, odată trecută, culegem roade. Digitalizarea este un pas mare și interesant, o provocare pentru organizații, respectiv pentru întreaga țară. Cine sunt responsabilii? Oamenii. Aceștia sunt atât problema, cât și soluția procesului digital. Tu ce crezi? Este compania ta destul de pregătită pentru digitalizare? Think big! Nu te feri de provocări, acceptă-le și dobândește-le, iar viitorul economico-financiar îți va surâde! 🙂
Dacă dorești mai multe informații despre consultanță în afaceri, trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau sună-ne la +40 731 333833, pentru că mai avem câțiva ași în mânecă.
𝗦𝗽𝗼𝗿 𝗶̂𝗻 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗲,
𝗘𝗰𝗵𝗶𝗽𝗮 𝗠𝗛𝗗.
Recent Comments