În 10 Septembrie 2021, Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Competitivitate a publicat spre consultare publică – Ghidul Solicitantului pentru noua schemă de ajutor a Guvernului, numită Granturi pentru Investiții în Activități Productive.  

Dacă vă sună cunoscut numele, ei bine este varianta nouă a vechii măsuri 3, aprobată prin OUG 130/2020 și anulată de către ministrul Năsui pentru suspiciuni de fraudă.

Apelul se adresează tuturor IMM-urilor, care nu s-au aflat în dificultate în exercițiul financiar 2019 și se orientează drept cheltuieli eligibile spre următoarele:

  1. Construirea/achiziția/extinderea spațiilor de producție/servicii – maxim 50% din valoarea proiectului;
  2. Dotarea cu active corporale, necorporale;

De asemenea, beneficiarii eligibili trebuie să fie activi într-unul din următoarele sectoare:

  1. Industria Prelucrătoare (excluse codurile 11, 12 și 254);
  2. Construcții;
  3. Comerț cu ridicata și cu amănuntul; Repararea autovehiculelor și motocicletelor;
  4. Transport și depozitare;
  5. Hoteluri și restaurante;
  6. Activități profesionale, științifice și tehnice;
  7. Activități de servicii administrative și de activități de servicii suport;
  8. Învățământ;
  9. Sănătate și asistență socială;
  10. Activități de spectacole, culturale și recreative;
  11. Alte activități de servicii.

Bugetul total al programului de finanțare este de aproximativ 360 de milioane de euro, iar valoarea maximă a ajutorului pentru o afacere este de 1 milion de euro.

Spre deosebire de schema de ajutor aprobată prin OUG 130/2020, aplicanții vor trebui să pregătească un plan de afaceri complex, iar depunerea aplicațiilor se va face prin intermediul platformei informatice MySMIS.

Pentru întreprinderile solicitante care vor dori să achiziționeze o clădire, se permite încărcarea -în etapa depunerii cererii de finanțare- a unui unui antecontract de vânzare-cumpărare pentru clădirea respectivă.

Nici grila de evaluare nu mai seamănă cu cea de la Măsura 3, criteriile propuse de Autoritatea de Management arată cam așa:

  1. Se acordă 40 de puncte dacă întreprinderii solicitante i-a scăzut cifra de afaceri în 2020 față de 2019 cu cel puțin 30%;
  2. 40 de puncte se vor acorda dacă proiectul vizează obiective de mediu în proporție minim 90% din valoare;
  3. 5 puncte se acordă pentru firmele active pe codul CAEN unde importurile sunt mai mari decât exporturile, potrivit balanței comerciale de la INS;
  4. 5 puncte se acordă dacă proiectul propune un produs/proces inovativ;
  5. 10 puncte se acordă pentru creșterea productivității muncii în anul 3 de sustenabilitate – cifra de afaceri împărțită la numărul de angajați (anul de referință este 2019, iar numărul de angajați în anul 3 de sustenabilitate trebuie să fie cel puțin egal ca cel din anul 2019) ≥15%;

Perioada de consultare publică se va încheia în data de 24 Septembrie, urmând ca mai apoi să așteptăm publicarea ghidului final, după ce Autoritatea de Management va analiza propunerile venite din partea mediului de afaceri.

 

 

Poate că toate astea nu au reușit să te convingă, sau poate că tot nu ai găsit ceea ce ai nevoie. 

Nu e problemă, trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau sună-ne la +40 731 333833, pentru că încă mai avem câțiva ași în mânecă.

Spor în toate,

Echipa MHD.


Înscrie-te la Newsletter

Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile și activitățile noastre!

Promitem că nu îți vom face spam.

You have Successfully Subscribed!

Dă un share!

Distribuie articolul prietenilor tăi. Informația ar putea fi utilă și altcuiva!

Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Continuarea navigării acestui website presupune acceptarea automată a acestor termeni!
Am înțeles.