De cele mai multe ori, cea mai grea parte în a începe o afacere este chiar înființarea firmei. Pe lângă birocrația stufoasă, inclusiv alegerea unei forme de organizare este problema care întârzie startul tău în lumea antreprenoriatului.

Încercăm astăzi să aducem un strop de claritate în ceea ce înseamnă actele necesare pentru înființarea unei societăți comerciale cu răspundere limitată, sau cum este cunoscută uzual, SRL.
Dacă te gândești la PFA, II, sau chiar SRL-D și nu ești decis de forma de organizare pe care să o alegi, trebuie neapărat să ne contactezi la prin formularul de contact și o să te ajutăm cât ai zice “firmă”.

Ce este SRL-ul?

O societate cu răspundere limitată (SRL), este acea societate în care răspunderea în fața legii este limitată. Această formă de organizare este o alternativă hibrid și mult mai flexibilă la alte forme de societăți comerciale și se pretează pentru un asociat unic sau un număr mic de acționari. Mai exact, proprietarul, sau proprietarii răspund în fața legii doar cu capitalul social al companiei, a cărei valoare minimă este de 200 de lei. Din acest motiv, în orice relație economică cu un partener, societățile trebuie să-și comunice reciproc  -capitalurile sociale, pentru ca respectivii să știe exact care este acoperirea legală maximă a partenerilor.

Documentele magice, necesare la Registrul Comerțului

1. Rezervarea de nume

Se completează o cerere la sediul ORC (oficiul pentru registrul comerțului) cu privire la disponibilitatea numelui dorit și se eliberează o dovadă de disponibilitate în numele solicitantului;

2. Cererea de înregistrare

Este un formular tip, emis de ORC;

3. Anexa 1 – înregistrare fiscală și dacă este cazul, Anexa 2 – investiția străină

Ambele sunt formulare tip, emise de ORC;

4. Declarație tip, referitoare la activitățile desfășurate

a. dacă societatea nu desfășoară activitățile declarate, pentru o perioadă de maxim 3 ani, vei completa declarația model 1;
b. altfel, se completează declarația model 2 din care rezultă că persoana juridică îndeplinește condițiile prevăzute de legislație în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activitățiile menționate;

5. Actul constitutiv al societății – în original;

6. Documentul care să ateste dreptul de folosință al spațiului în care se înregistrează sediul social – cum ar fi un contract de închiriere sau de comodat;

7. Dovada privind depunerea capitalului social la bancă și după caz – actele de proprietate pentru aporturi în natură la capitalul social

Odată aleasă banca la care vei dori să deschizi contul firmei, trebuie să mergi cu actul constitutiv în original să depui suma capitalului social. Acesta va fi depus într-un cont specific pe care banca îl vor deschide, iar după ce procesul de înființare a firmei se va fi finalizat, va trebui să mergi cu actele constitutive la bancă pentru deschiderea contului curent și stingerea contului de capital social;

8. Declarații pe propria răspundere, ale fondatorilor/administratori, sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice, privind îndeplinirea condițiilor legale pentru a deține aceste calități

Este un document juridic care trebuie să fie eliberat de un jurist. De regulă, există un birou juridic în cadrul fiecărui Oficiu pentru Registru Comerțului, însă orice notar poate elibera acest document;

9. Copie după Actele de Identitate ale fondatorilor/administratorilor;

10. Specimenele de semnătură ale reprezentanților

La fel ca și declarația privind calitatea deținută, este un document juridic și poate fi eliberat fie la biroul din cadrul ORC, fie de un notar;

11. Declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice

Este un formular tip, emis de ORC și trebuie completat în original;
Atenție! O particularitate a legislației este obligativitatea depunerii anuale a acestui formular. Vezi aici ghidul de completare;

12. Dovada privind plata tarifului de publicare în Monitorul Oficial

Taxa poate fi plătită numerar sau cu card bancar la casieriile din cadrul fiecărui ORC, sau online în conturile ORC deschise la trezoreriile fiecărui județ. Mai multe detalii, aici;

13. Dacă este cazul:

a. actele de înregistrare ale fondatorilor/administratorilor persoane juridice;

i. în cazul în care fondatorul este o persoană juridică română, documentele de depus la dosar trebuie solicitate personalului ORC;
ii. în cazul în care fondatorul este o persoană juridice nerezidentă se vor depune extrasul de registru, sau certificatul emis de registrul în care sunt înmatriculați, în traducere legalizată, efectuată de un traducător autorizat;

b. acordul asociaţiei de proprietari sau al vecinilor privind înființarea sediului social (pentru cazul în care sediul social este într-un apartament)

În acest caz, se va solicita fie acordul asociației, fie acordul veciniilor cu care imobilul are cel puțin un perete comun;

c. mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoană juridică;

d. dovada privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legal

Dacă dorești mai multe informații despre consultanța în afaceri, trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau sună-ne la +40 731 333833, pentru că mai avem câțiva ași în mânecă. 

Spor în toate,
Echipa MHD.

Înscrie-te la Newsletter

Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile și activitățile noastre!

Promitem că nu îți vom face spam.

You have Successfully Subscribed!

Dă un share!

Distribuie articolul prietenilor tăi. Informația ar putea fi utilă și altcuiva!

Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Continuarea navigării acestui website presupune acceptarea automată a acestor termeni!
Am înțeles.