Deși în unul dintre articolele noastre am comunicat importanța resursei cheie în afacerea ta, credem că este necesar să cunoști și aspectele de care să ții cont în găsirea acestora. Tocmai de aceea, pentru a implementa ideea de afacere, trebuie să ai în vedere câțiva pași esențiali.
Planifică-ți amănunțit fiecare detaliu spre evitarea posibilelor obstacole! Îți vom arăta cine sunt furnizorii, diferența dintre furnizor și creditor, respectiv cum să alegi cei mai buni furnizorii.
Fii sigur că te informezi benefic, din surse credibile. Culege informația necesară ideii tale de afacere, implementează și treci de la eu vreau, la eu fac o afacere!
Cine sunt furnizorii?
Este o persoană fizică, sau juridică, responsabilă cu furnizarea profesională de bunuri sau servicii drept formă de activitate economică, respectiv în schimb de contraprestații. Astfel, pe scurt, acesta este responsabil cu susținerea firmei prin oferirea de resurse diverse de care dispune. Aceștia urmăresc dezvoltarea activității comerciale și economice a companiilor colaboratoare.
Furnizorii își păstrează același scop, fie că vorbim de bunuri sau servicii, sau că se prevede furnizarea unor resurse deja transformate destinate vânzării, unor subansamble sau a produselor neprocesate. Astfel, atât Continental, cât și furnizorii de materie primă, pot fi catalogați, în mod generalizați, drept o persoană sau un grup de persoane care vizează dezvoltarea firmelor pe care le ajută.
În companii, vei observa că există un departament special ales pentru selecția de furnizori. Departamentul de achiziții este de foarte mare ajutor în momentul în care optăm pentru apelarea la furnizori.
Totodată, se pot realiza diverse înțelegeri datorită cărora compania beneficiară poate ajuta furnizorul în limita necesității sale, astfel vorbim de diverse motivații, precum: economia costurilor, proximitate geografică, sinergie comercială, etc.
Furnizor vs. Creditor
Adesea există tendința de a confunda aceste două concepte. Totul se rezumă la următoarele aspecte, după cum urmează:
- Furnizorul se ocupă cu furnizarea bunurilor și serviciilor legate direct de activitatea companiei colaboratoare. Spre exemplu, dacă alegi să deschizi un aprozar, vei avea furnizori locali de legume și fructe;
- Creditorii sunt mai exact un plus în relația furnizor-beneficiar, deoarece aceștia, de obicei, urmăresc oferirea de bunuri și servicii, înafara relației dintre furnizor și companie. În acest caz, avem în vedere diverse finanțări spre dezvoltarea activității economice, dar mai sunt cuprinși în această ramură și: energia electrică sai telefonică, etc.
Prin prismă contabilă, se observă foarte simplu diferența dintre cei doi, deoarece au fost stabiliți termeni diferiți: unul pentru furnizor, altul pentru creditor
Alege Cei Mai Buni Furnizori
Fii sigur că furnizorii tăi sunt cei mai buni, deoarece, în mod majoritar, activitatea firmei tale depinde de aceștia. Uite câteva sfaturi pe care să le ai în vedere spre alegerea celor mai buni furnizori:
- Marfa livrată azi este mult mai valoroasă față de cea livrată mâine;
Asigură-te că există capacitate de livrare calitativă constantă, un aspect esențial în ceea ce prevede furnizorii și clienții lor;
Nu se mai rezumă totul doar la preț;
Poți avea în vedere, spre alegerea celor mai buni furnizori, următorii pași succint prezentați după cum urmează:
- Stabilește Obiective SMART. În obiectivele tale, fii sigur că nu uiți să incluzi și:
- Economia costurilor;
- Dezvoltarea calitativă a serviciilor (livrare la timp), logistică, servicii pentru clientul final, etc.;
- Termeni de plată avantajoși;
- Profilul Ideal al Furnizorului. Datorită acestui profil, îți poți crea furnizorul ideal în funcție de așteptările pe care le ai de la acesta, astfel:
- Ai în vedere obiectul de activitate al furnizorului;
- Se ține cont de zona geografică (București, Sibiu, Brașov, etc.);
- Consultarea bilanțului acestuia (în acest caz, te poți folosi de listafirme.ro, termene.ro, etc.);
- Asigură-te că nu are un istoric negativ bogat, respectiv fii sigur că nu este fruntaș în ceea ce prevede datoriile;
- Mai poți fi atent/ă la gradul de acceptare a condițiilor de furnizare (condiții de calitate, livrare, plată, etc.);
- Dar și la elementele soft, și multe alte aspecte necesare alegerii;
- Etapizarea Cercetării Furnizorilor:
- Investigația: În această etapă se identifică potențialii furnizori în funcție de profilul ideal creat;
- Selecția: Pe zicala: “Cel mai bun să câștige!”, alegi furnizorii cei mai apropiați de profilul realizat anterior, respectiv le propui acestora un demers de ofertare și validare;
- Semnarea Contractului: Finele etapei prevede semnarea contractului cu noii furnizori. Nu te lăsa orbit de finalizarea acestui proces. Asigură-te că acele condiții ale contractului nu produc probleme, prin concesiile comerciale pe care le acorzi, obiectivelor stabilite în procesul de selecție;
Odată cu selecția optimă a furnizorilor, poți fii sigur că ideea ta de afacere este cu un pas înainte spre succesul de implementare. Nu uita că fiecare pilon al modelului de afacere are importanța lui în derularea acesteia. Fără furnizori, activitatea afacerii poate fi influențată negativ într-o proporție foarte mare, fiind în sine unul dintre laitmotivele activității acesteia.
Te așteptăm la o consultație de afaceri dacă dorești mai multe informații despre serviciul și pachetele noastre de consultanță în afaceri.
Trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau sună-ne la +40-731-333833, pentru că mai avem câțiva ași în mânecă.
Spor în toate,
Echipa MHD.
Recent Comments