Acest articol are rolul de a pune în aplicare tot ceea ce am surprins în celelalte materiale despre planul de afaceri și mixul de marketing. Cu ajutorul acestor concepte vei putea acum, cel puțin, să îți intuiești o potențială strategie de marketing pentru ideea ta de afacere, sau pentru firma ta.
Există totuși șansa să te încurci sau să ai nevoie de anumite “tips and tricks”, din partea unor profesioniști. În acest caz, MHD Consulting se angajează să te ajute în îndeplinirea obiectivului tău principal: Realizarea unei strategii optime de marketing pentru firma ta.
Vei observa în urma realizării unei asemenea strategii o serie de obiective, dar, înainte de a te focusa pe scrierea ei, trebuie să fii sigur că ai câteva obiective specifice, măsurabile, realizabile, realiste, respectiv stabilite pe o perioadă bine determinată de timp.
Ce este Strategia de Marketing
Totul se referă la menținerea afacerii tale “up-to-date” printr-o gândire “out-of-the-box”. Cu ajutorul marketingului reușești să adaptezi produsele la nevoile pieței, serviciile, respectiv anumite informații, ținând cont de consumatorii vizați.
Nimic mai mult, sau mai puțin, totul se rezumă la o legătură constantă cu tot ce înseamnă nou în strategiile de marketing, lucru ce ține de promovarea afacerii tale și este aplicabilă după derularea unei cercetări riguroase de marketing în domeniul de activitate. În traducere liberă, strategia de marketing înseamnă plan de acțiune. De ce? Ei bine, sigur unul dintre obiectivele tale este de a crește afacerea prin mărirea cotei de piață, a cifrei de afaceri, a profitului, etc., totul poate fi realizabil în urma unui plan bine pus la punct.
Asigură-te că produsele și/sau serviciile tale satisfac cât mai mult cererea de pe piața specifică domeniului tău de activitate, respectiv că ai în vedere punctele tari și punctele slabe ale afacerii tale, respectiv oportunitățile și amenințările sale. Trebuie să te asiguri că domină punctele tari și oportunitățile în ceea ce dorești să desfășori cu ajutorul acelui plan de acțiune.
7 Beneficii ale Strategiei de Marketing
Având în vedere că o strategie de marketing este oglinda unei părți din activitatea afacerii tale, trebuie să știi care sunt și beneficiile acesteia:
Evidența Activității de Marketing a Afacerii: datorită acesteia vei avea în vedere continuu prioritățile și organizarea eforturilor de marketing;
Observarea Necesităților din Mediul Intern și Macromediu: vei avea clar și succint formulate resursele necesare și riscurile potențiale;
Suport HR: în majoritatea cazurilor prinde bine să ai un suport ce surprinde acțiunile necesare pentru firmă, astfel echipa destinată acestui departament va fi mereu “up-to-date” cu nevoile de marketing și dezvoltare ale afacerii tale, știind mereu care este fiecare pas în decursul etapelor;
Produce Profit: este logic că odată ce echipa se dovedește a fi pregătită și productivă, respectiv există o evidență clară asupra etapelor și acțiunilor ce duc la atingerea obiectivelor, ușor de observat se va vedea și creșterea profitului organizației;
Întărește Compania: aceasta va fi mult mai consolidată, fiecare aspect fiind bine pus la punct și pregătit pentru orice moment de criză;
Satisfacția Clientului Crește: odată ce firma în sine se respectă prin ordinea internă, cel puțin prin îndeplinirea fiecărui aspect menționat anterior, se va remarca și cererea tot mai masivă de pe piață în urma satisfacerii repetitive a standardelor ridicate ale clienților;
Necesarul unei Strategii de Marketing
Totul ține de analiza pieței și concurenței, respectiv a poziției pe care dorești să o ocupi în acestea. ținând cont de respectarea cu strictețe a obiectivelor de marketing impuse în strategia specifică. Fiecare obiectiv țintit și atins va avea la bază o decizie tactică bine aleasă. Planul de acțiune are, astfel, rolul de călăuză în activitatea afacerii tale.
Impedimentele întâlnite în satisfacerea clientului vor fi mai ușor de trecut datorită strategiei de marketing, deoarece aceasta te ajută în procesul decizional spre un final optim pentru obiectivele tale. O reflectare zilnică asupra afacerii duce la o strategie de marketing bine concepută. Fără strategia de marketing există șansa de a eșua în atingerea obiectivelor asupra cărora ai ales să țintești.
Principalele Canale de Marketing Digital
O strategie de marketing se formulează și în funcție de promovarea pe care alegi să o utilizezi. În cazul în care varianta ta tinde spre marketingul digital, îți prezentăm principalele canale folosite în acest scop:
Google;
Facebook;
Instagram;
Linked-IN;
Email marketing;
Advertoriale în presă;
Acestea sunt doar o parte din necesarul unei strategii de marketing. Așadar, vino să aflii pe-ndelete despre aceasta printr-o ședință de consultanță în afaceri, respectiv apelând la cursul nostru de antreprenoriat “Reinventează-te ca Antreprenor”!
Dacă dorești mai multe informații despre consultanța în afaceri, trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau sună-ne la +40 731 333833, pentru că mai avem câțiva ași în mânecă.
𝗦𝗽𝗼𝗿 𝗶̂𝗻 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗲, 𝗘𝗰𝗵𝗶𝗽𝗮 𝗠𝗛𝗗.
Recent Comments