Până acum am scos în evidență importanța planului de afaceri pentru start-up-uri sau afaceri tinere, la început de drum. Un plan de afaceri este un document care definește amănunțit obiectivele unei companii și modul de atingere a acestora. Asemenea unei foi de parcurs, scrisă pentru firmă din punct de vedere de marketing, financiar și operațional, acest document este important, atât pentru startup-urile, cât și pentru companiile consacrate. 

Citește în continuare și află cât de mult te poate ajuta acesta, atât pentru a lansa o idee inedită, de succes, cât și de a gândi strategii optime pentru o firmă aflată deja în stadiu de maturitate, ori, în cazuri de criză, de declin.

Două Motive pentru care un Plan de Afaceri este Esențial

1. Minimizarea Riscurilor

Un plan de afaceri ajută antreprenorul să scadă nivelul de risc atunci când înființează o afacere, ori când monitorizează deja una în plină activitate. Acest lucru este fundamental, deoarece există un risc mare de eșec al afacerii în primul an. Conform, start-up.ro, 9 din 10 start-up-uri eșuează. De asemenea, motivele pentru care acestea ar putea eșua, fiind:

  • Încercarea de a Intra într-o Piață de Monopol: dorința de a aduce un produs inedit, cu o calitate foarte crescută, unde produsele substituibile să nu existe. O idee greu de lansat, cu șanse foarte mari de eșec, mai ales în lipsa unui plan de afacere;
  • Echipa Deficitară: indiferent că ești o firmă care abia își formează echipa, ori care, în mod normal, ar trebui deja să aibă una, trebuie să știi că nu este atât de ușor să găsești oamenii potriviți, atât din perspectiva instruirii, cât și a abilităților;
  • Finanțarea Eronată: înainte de a alege să depui un proiect, trebuie să fii sigur că acel program este potrivit pentru așteptările tale financiare;
  • Lider: pentru ca afacerea să prospere are nevoie de câte un lider curajos, care să-și asume riscuri, dar să fie și calculat, dinamic, care să se adapteze ușor la situații de criză, respectiv o inspirație pentru întreaga echipă și un coordonator devotat, cu comunicare foarte bună; 
  • Timing: asigură-te că fiecărei etape previzionate din activitatea afacerii tale, i se acordă destul timp pentru a trece prin procesele necesare, de la aspecte administrative, până la produsul finit; 

La crearea unui plan de afaceri, un antreprenor trebuie să ia în considerare toate elementele cheie ale unei afaceri și să abordeze orice problemă. De asemenea, efectuarea cercetării de piață în jurul ideii lor este fundamentală pentru a obține o mai bună înțelegere a pieței, a potențialilor lor clienți și de unde să înceapă afacerea. Cercetarea de piață îi le va susține și conturarea scopurilor și obiectivelor pentru afacere. Cele două tipuri de cercetare de piață pe care o întreprindere le poate rula în activitatea sa, pot fi: cercetarea primară și secundară.

2. Obținerea de Finanțare

Un plan de afaceri este, adesea, important când o companie încearcă să obțină finanțare de la o bancă, de la potențiali investitori de afaceri, respectiv din anumite programe specifice. Este necesară prezentarea un plan de afaceri într-o întâlnire cu o bancă, cu investitori, ori în fața unui juriu, în cazul unor programe de finanțare, pentru a oferi dovezi conform cărora afacerea nu s-ar prăbuși de la primul pas.

Atunci când un antreprenor solicită un împrumut sau un credit ipotecar asupra unei clădiri, banca revizuiește planul de afaceri și decide dacă consideră că afacerea este potențial beneficiar a sumei solicitate. Dacă banca consideră că afacerea este prea riscantă, și s-ar putea să nu reușească, se decide refuzul solicitării.

Investitorii doresc să vadă un plan de afaceri pentru a se asigura că nu vor pierde bani. Scopul principal al unui investitor este să facă mai mulți bani, drept pentru care doresc să se fie cât mai siguri că afacerea are potențialul de a avea succes.

De asemenea, juriul, din cadrul programelor de finanțare, trebuie să evalueze un plan conform condițiilor specifice. Astfel, fiecare proiect va fi analizat și notat conform unei grile de evaluare a finanțării. 

Fiecare candidat se străduiește la un procent de peste 80% pentru șanse cât mai mari de a accesa finanțarea, dintr-un maxim de 100%. Într-un final, se realizează o ierarhizare alfabetică conform căreia se vor restitui sumele solicitate dintr-un buget total alocat programului, până la epuizarea acestuia.

 

Astfel, pe lângă consultanța de specialitate, pe care o poți primi în ghidarea spre succes, MHD-Consulting îți poate redacta planul conform ideii conturate la consultație. Scurt și la obiect, cu țintire spre accesarea fondurilor, sau orice alt target îți setezi, compania ta va avea tot necesarul spre o lansare precaută și profitabilă, respectiv, în cazul companiilor existente, pentru o propulsare pe piață spre acel high-level pe care ți-l dorești.

Dacă dorești mai multe informații, ori o programare la o sesiune de consultanță în afaceri, trimite-ne un e-mail la contact@mhd-consulting.ro, sau programează-te direct în platforma digitală, pentru că mai avem câțiva ași în mânecă.

Spor în toate și o zi de 10.
Echipa MHD.   

Înscrie-te la Newsletter

Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile și activitățile noastre!

Promitem că nu îți vom face spam.

You have Successfully Subscribed!

Dă un share!

Distribuie articolul prietenilor tăi. Informația ar putea fi utilă și altcuiva!

Acest website foloseste atât cookie-uri proprii, cât şi de la terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Continuarea navigării acestui website presupune acceptarea automată a acestor termeni!
Am înțeles.